Nadrabiam zaległości 🙂

Po dniu relaksu, który zafundowaliśmy sobie po trasie na Krzyżne, wyruszyliśmy z Kuźnic na szlak prowadzący do szczytu Kasprowego (na nogach), bo oczywiście potężna grupa „turystów” już od wczesnych godzin rannych czekała w kolejce do Kolejki.

Niebo mieliśmy troszkę zachmurzone i jeżeli chodzi o temperaturę, to ten dzień chyba był najzimniejszy z wszystkich podczas naszego urlopu. Trasa jest bardzo przyjemna i choć długa, bo około 3h, to większość trasy obfituje w piękne widoki. Doskonale widać Kopę Kondracką, Ciemniaka i Giewont. Razem z Konradem dyktowaliśmy tempo i wycieczka nasza raźnie posuwała się do przodu, a raczej pod górę. Po wejściu na szczyt, oczywiście Zosia, Konrad i Bartek zabrali się jak zwykle do opróżnianie plecaka z jedzenia. Słońce co prawda przebijało się gdzieś przez chmury, ale było zimno. Zimno na tyle, że pomimo odpowiedniego ubrania po około 15 minutach postanowiliśmy iść na ciepłą herbatę i dokończyć nasze jedzenie w pizzerii. Nadmienie tylko, że ta pizzeria jest bezczelnie droga i do tego zatłoczona.

Naszą przygodę kontynuowaliśmy w kierunku Przełęczy Liliowej, na której było znacznie mniej turystów, a widoki po prostu oszałamiające. W ciągu dosłownie 1h wszystkie chmury zniknęły z nieba i mieliśmy z każdej strony cudne widoki. Zasiedliśmy więc na szlaku i relaksowaliśmy się ciszą. Kiedy kamienie stały już się twarde nawet przez karimatę, to ruszyliśmy do schroniska w Murowańcu. Zejście w dół jest bardzo łagodne i dosyć szybkie. Nadeszła godzina, w której na szlakach pojawia się dużo turystów, a że była niedziela, to można te liczby mnożyć razy 3 lub 4 niż w normalny dzień. W planach mieliśmy zatrzymać się w schronisku, ale jak zobaczyliśmy tłumy ludzi, to szybko zmieniliśmy zdanie.

Do Kuźnic schodziliśmy przez Skupniów Upłaz, bo chcieliśmy urozmaicić sobie trasę.  Całość wycieczki była bardzo przyjemna i niezbyt męcząca.  W nagrodę wszystkim zafundowałem lody i gofry w drodze z Kuźnic do Murowanicy, gdzie czekał na nas samochód.

Poniżej galeria zdjęć z tego dnia i mapki wg strony http://www.szlaki.net.pl